Dressyrfilmer - Jämförelse 2010-2012

 
Hittade lite halvt bortglömda videos från diverse dressyrprogram och pass. Tänkte att det kan ju vara nice att jämföra lite hur utvecklingen har gått. 
 
2010, då hade jag haft honom i drygt ett halvår. 
 
2011, man kan väl lugnt säga att "en del" energi saknas ;) 
 
Slutligen, 2012, känns som att jag börjad hitta ridningen på honom mer detta året. Att det krävs mer än en käck lite böj på halsen för att han ska gå korrekt. Även om vi inte var riktigt där då, så var det en klar utveckling! 
 
Pompe är lite av en fuling! Så fort man kommer innanför dressyrstaketen blir han seg som as, skänkeldöv som en jäkla betongvägg och han går nästan och slickar sig själv på bringan. ALLT pga energin som är lika med noll, typ. Gör alltid mitt bästa, men det krävs en del. 2013 ska jag ge dressyren en större chans, vet att vi kan få till det bättre än vad vi tidigare gjort, och i och med att vi ska starta fälttävlan så är det ju ett plus om han går framåt i dressyren. För han är snygg att se på, ska bara plocka fram lite mer styrka så är vi en bra bit på väg. ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0