Mål 2013

 
Shit, sista ponnyåret... Helst hade jag velat att "Hoppa SM" skulle ingå i mina mål, men det gör det inte. Att hoppa ponnySM har varit en liten dröm länge, och även om jag vet till 100% att det inte kommer ske så är jag så sjukt jäkla nöjd ändå. 
 
Pompay 2013
Detta året ska vi ha jävligt roligt, vi ska avsluta vår karriär med flaggan i topp. Det är det största målet! Om man ser på de resultatrelaterade målen så är det mer placeringar i LA som gäller. Avslutade 2012 med att ha känslan av att LA var himla lätt, som att "leka" runt på LB, den känslan skall växa. Att debutera MSV är såklart ett av de mål jag haft i ca 1 år, men som först nu är genomförbart. Vi SKA hoppa MSV, så enkelt är det. Skall gå in och göra bra och säkra rundor, jag ska träna hårt och rätt för att skapa de bästa förutsättningarna. 
 
Träningsmässigt vill jag befästa skolorna bättre, och på så vis kunna utnyttja det i hoppningen. Träna upp konditionen och styrkan så att vi utan problem skall kunna starta fälttävlan! De ni  :D Och njuta den sista tiden vi har kvar, ska banne mig njuta varenda sekund. 
 
I punktform: 
* Fler placeringar i LA = bra rundor 
* Debutera MSV 
* Starta MSV och göra bra rundor. 
* Starta fälttävlan, P70. 
* Eventuellt P80 
* Träna kondis,styrka och teknik så det sprutar ur öronen på oss. 
* HA KUL
 
Mig själv 2013

Att sätta upp mål för sig själv kan vara lite knivigare, men jag har bra och tydliga mål vilket är så skönt! Att fortsätta med fotbollen är viktigt för mig, trots att det är tufft i skolan och hästarna tar tid, så behöver jag de där 4h på planen i veckan för att fungera. Så är det. Vi har en jäkligt rolig säsong framför oss, och jävlar vad jag ska träna! 
 
I ridningen skall jag rida så många olika hästar jag kommer över. Har fram tills nu faktiskt ridit en del, men det har mest varit ponny och jag vill känna på storhäst. Få en bredare kunskap, och att kunna sitta upp och göra ett riktigt bra jobb på vilken häst som helst är mitt mål. Säkerligen ett livslångt mål... Vill även bli bättre på att studera banor, och hitta mina och Pompays svårigheter samt kunna påverka dessa när jag väl sitter i sadeln. 
 
I punktform:
* Träna fotboll regelbundet (inga mer uppehåll)
* Kämpa klart tvåan. 
* Ta in hästar på försäljning/tillridning etc för att utvecklas som ryttare. 
* Starta storhäst 
* Bli bättre tekniskt i tänkandet och utförandet (i ridningen). 
* Ta min övningskörning på allvar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0