Änglahoppet dag 3

 
Vilken skillnad det vara att vakna i morse, underbart! Taggade dock till rejält eftersom jag insett att jag måste vara lite agressiv när jag hoppar de större banorna. Inte elak, bara jävligt ettrig och "arg" på honom. Då sköter han sig minsann :) 
 
| LA, 110cm | Bed: A:0 | nationell | 8 fel |
 
Även idag levererar Lennart Lindelöw en superbra och rolig bana. Lagom svår och teknisk utan att vara taskig, precis som de andra dagarna. Hittade en bra galopp och idag var nog den dag där han kändes fräschast. Ettan inga konstigheter, längre väg till tvåan som ligger på ett relaterat avstånd fram till en större oxer. Gick innan B-ponny startade så har ingen aning om meterlängden, men jag gick på 5 ganska jämna språng. Sedan kom två kombin ganska snabbt ur sväng, tappar yttersidan lite i svängen och kommer lite nära A som han får med sig, men viktigast av allt - han hoppade även om vi inte kom 100%. Fortsätter på en alternativ sväng till räcket som man hoppar lite på volt, innanför lite hinder igen och på en oxer där vi kommer perfekt. Riktigt go känsla! Hoppar ett smalräcke som står längs läktaren och en böjd linje till en oxer på 7 galoppsprång (inte heller mätt) och får ett superfint flyt. 9an står skarpt ur hörnet men kommer även där perfekt och har sedan en lååååång böjd distans till sista oxern. Rider på lite väl fram utan att hålla upp honom lite, så han är lite väl på bogen när vi väl hoppar av och han får med frambommen. Med resultatet är jag halvnöjd, men nu vart det inga stopp, och rivningarna var mer ryttarfel. :D 
 
Idag tackar jag Linn superduper mycket som hängde med och filma, och även min lillasyster som fotade även om bilderna inte blev superbra ;) Och till mammi då som orkar dras med mig varje gång... haha!
  
<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0