Skillnad, 2011-2012

 
Det där med skillnadsbilder och sådant tycker jag är något som är väldigt missuppfattat. Ska man se skillnad så krävs två bilder med samma uppställning/rörelse/årstid. En bild tagen på sommaren ser generellt bättre ut än en vinterbild tillexempel! 
 
Förra året red jag lite dressyr i hagen medan Becky fotade, drygt ett år senare gjorde jag likadant fast att becky fotade. Enda skillnaden förutom Pompays form och kroppsbyggnad är utrustningen på mig och hästen. Lägger ut 5 bilder från varje shoot, så får vi se om ni ser någon skillnad. :) (Tyvärr blir storleken på bilderna olika, sorry!) 
 
2011 - maj 
 
 
 
 
 
2012 - juli 
 
 
 
 
 
Personligen tycker jag att det är en mycket mer avslappnad form, lodrätt och lägre än 2011. Dessutom är undertrampet bättre och han trycker på mer. Nu är jag nyfiken på era åsikter, vad tycker ni har förändrats? 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker din sits har förändrats, tyvärr till det sämre och du blir väldigt framåtlutad vilket lätt kan bidra till att han hamnar lite på bogarna. Detta är vad jag kan säga av bilderna att döma, men såklart kan det vara annorlunda i verkligheten :) men som du sa så ser han mer avslappnad ut nu och om du kan variera mellan den formen och den lite högre så är det ju super :D

2012-07-28 @ 19:11:54
Postat av: Hanna

Tycker din sits har förändrats, tyvärr till det sämre och du blir väldigt framåtlutad vilket lätt kan bidra till att han hamnar lite på bogarna. Detta är vad jag kan säga av bilderna att döma, men såklart kan det vara annorlunda i verkligheten :) men som du sa så ser han mer avslappnad ut nu och om du kan variera mellan den formen och den lite högre så är det ju super :D

Svar: Åh, jag vet vad du menar! Anledningen till att jag är framåtlutad är ganska simpel, på de gamla bilderna sitter jag ner medans jag rider lätt på de nya. Har alltid haft lite problem med det i lättridningen, men brukar i vanliga fall inte vara framåtlutad nedsuttet iallafall :) Han föredrar den höga, så det är så skönt att han börjar komma ner lite nu. Hehe ;)
Fanny Kargede

2012-07-28 @ 19:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0