Mål med Pompay

 
Fick en fråga om vad jag har för mål med Pompay, så jag tänkte lite sammanfattat dra hur min tävlingsplanering ser ut samt dela med mig utav kort och långsiktiga mål. 
 
18 Augusti - Göteborg FRK - LB & LA 
31 Augusti - 2 September - Grevagårdens RF- LB & LA 
15 September - Svenljunga RK (DM) - LB & LA  
22 September - Kungälvs HSK - LB+5 & LA 
6 Oktober - Alingsås RS - LA & LA+5 
21 Oktober - Bollebygds RK - LB & LA (LA & MSV?) 
1-4 November - Borås FK, Änglahoppet - LA & ev. MSV 
7-9 December - Grevagårdens RF, Christmas Show - LA & MSV 
 
Tror att mitt mål är ganska lätt att avläsa genom att bara kolla på tävlingsplaneringen. Såhär VILL jag starta denna säsongen, och det är inte alls omöjligt! September är ganska intensivt, oktober normalt och november-december ganska tunnt. Avslutar säsongen med två stora och svåra meetings men dock med likadant underlag, stora och fina ridhus så ja, det är inga konstigheter. Gör dessutom inget att det är en 5 veckorsperiod mellan meetingsen, blir lite catch up vecka och sedan en slutspurt mot x-mas show. 
 
Det kortsiktiga målet är ett tydligt prestationsmål, att sätta nollan i LA. Tidigare var det även att få LA att kännas enkelt, och det har jag faktiskt uppnåt nu. Ett mentalt mål är att jag inte får bli ivrig eller passiv, utan ska efter varje hinder skärpa till mig och hästen och inte överlåta något åt slumpen. Sammanfattningsvis bra rundor utan större missar och fel. 
 
Det mer långsiktiga målet är att starta 120 i slutet på året. Verkligen inte omöjligt då vi legat och tränat på den nivån från och till nu hela våren. Hoppat felfria banor på 120 på träning och jag har några månader på mig. Viktigaste är att jag känner att vi är redo, att inte gå in i en Msv där bara han, eller bara jag är redo för uppgiften. 
 
Detta var mina mål i en sammanfattad verision, har massa små mål för varje vecka, månad osv, men det blir lite väl tungt att ta upp det nu med. Hoppas ni är nöjda med svaret iallafall! :) 
 
 
120cm
 
110cm 
 

Kommentarer
Postat av: Anna M

Hej! Jättefin blogg och design nu har!
Vad ska du göra i veckan då? :)
Kram Anna M - mallards.blogg.se ♥

2012-08-06 @ 16:00:27
URL: http://mallards.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0