Positivt

Hej på er! Det känns verkligen som att bloggen som vanligtvis handlar om träning och tävling förvandlats till en blogg om skador och sjukvård, haha...
 
Hur som helst! Gick upp vid 07:20 idag och åkte direkt bort till stallet. Spolade Josés ben, tog en promenad, han fick pencillin och smärtstillande i vanlig ordning och sedan in i boxen igen, bakbenen är fortfarande lindade. Sedan tog jag tag i Lambo. Jag bestämde mig för att linda båda hans bakben. Framförallt för att ge vänsterbenet stöd, eftersom han belastar det mer just nu när han har lite ont i höger. Vill inte ha några onödiga överbelastningar i det benet helst... Så nu står även han med BoT paddar bak, dom matchar mina små prinsar just för tillfället. Synd att det är av en tråkig anledning.
 
Jag tyckte att Lambo var mycket bättre i skritten idag, han haltade nästan ingenting och då förväntade jag mig ändå att han skulle vara stel med tanke på att han stått stilla i boxen i några timmar. Men icke! Skönt, och jag vågar mig faktiskt på att andas ut lite. José var som vanligt pigg att promenera med, och han ömmar INGENTING på bulan där den nyare frakturen sitter, jag kan trycka hårt utan reaktion! Svullnaden är som sagt nääästan helt borta, hoppas på att den försvinner helt innan torsdag.
 
Så trots veckans händelser känns läget stabilt, för tillfället i alla fall.
 
José tycker att livet är väldigt trist just nu... Men idag ska vi fixa en sjukhage till honom. Lambo står i den nuvarande, som ändå hade varit för stor och ojämn för José. Han ska få en egen brevid, ca 3,5x5m. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0