Liten update!

Hejsan!
 
Nu har jag kommit hem från mitt andra besök i stallet idag. Jag har promenerat med båda hästarna samt byggt en sjukhage till José, så nu får han äntligen stå ute igen. Känns bra! :)
 
Lambo är ju bättre i skritten idag, inte helt ohalt, man ser att han fortfarande tycker det gör lite ont att föra benet framåt, men helt klart bättre i alla fall. Därför kände jag att det är nog bra om han ändå får röra lite på sig, det vet man ju själv hur det blir när man får en lårkaka. Det blir stelt av att bara vara stilla. Så jag tog med Lambo på min och Josés promenad, det tyckte nog José var lite mysigt. I början var det dock lite jobbigt, haha, José ville gå på framåt medans Lambo gick lite lugnare. Jag ville ju att Lambo skulle få gå i sin takt, så jag fick verkligen hålla in José som bara ville gå jättefort (ombytta roller). Var lite orolig över Lambo, men ju mer vi gick desto bättre och fortare gick han. När vi vände hemåt var det Lambo som tog täten.
 
Promenaden var på 10 min, så för Lambos skull tror jag inte att det förvärrade situationen i alla fall. Tryckte och hade mig vid såret idag igen, han var ju fortfarande lite öm, men det är i alla fall inte svullet. Tempade också, och ingen feber. Skönt. I hagen står han ibland och vilar benet, ibland inte... Han får gå kvar där tills han verkligen är bra, vill inte att han travar eller galopperar eller behöver flytta sig hastigt. Dessutom är Josés sjukhage precis bredvid, så då har de lite sällskap av varandra. :)
 
Lambos hage är lite ojämn, men det gjorde inget enligt veterinären. :)
 
José är numera granne med hönsen ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0