Ännu en dag!

Onsdag, och fjärde dagen som José går med ett svullet ben. Det var ingen jätteskillnad idag heller på svullnaden, utan den är ungefär likadan. Däremot upplevde jag imorse att han inte var lika öm, han brukar annars rycka till med benet när jag lindar vid ett visst ställe, men inte idag.
 
Jag var i stallet en timma innan jobbet idag och spolade Josés ben i 20 minuter, och sedan fick han en promenad på en kvart. Han står ju på box nu, jag vågar inte släppa honom i hagen och vår sjukhage är alldeles för ojämn för tillfället. Som "tur" är har han sällskap av en annan häst som också har boxvila, så helt själv är han inte. Däremot har han hur mycket överskottsenergi som helst! Taktar och gnäggar och har sig när jag är ute och promenerar, och det känns mer som att det är han som är ute och går med mig. ;) Han haltar dock fortfarande lite i traven :( Han står med lindade ben, tog bort kardborrespännena på mina BoT så att jag kunde linda istället.
 
Lambo gick helt okej igår! Red samma övning som på Svanteträningen, och han skötte sig som sagt ganska bra. Var lite ryckig och drog ned huvudet och stack några meter en gång, men avslutade bra. Red i ca 50 minuter. Idag kommer Uffe och tränar mig och Lambo, ska bli roligt! Vädret är ju fantastiskt fint dessutom, allt hade varit perfekt om det inte vore för José... Åh vad jag oroar mig för att det ska vara något allvarligt. Usch! 
 
Det är det vänstra bakbenet som är svullet, det ser man knappt framifrån... (t. höger på bilden...)
 
Här ser man dock att det är svullet, från sidan alltså. Man kommer inte åt att känna på varken ytliga eller djupa böjsenan. Igår kändes det som att värmen flyttat sig lite, och är numera mitt på. Ska känna ordentligt sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0