ÅHHH!

Alltså, jag får krupp på det här. Idag har jag varit i kontakt med 3 olika veterinärer, och försökt få tag på ytterligare tre. Inte en enda kan komma ut och kolla på José, och eftersom han inte anses vara ett akut fall så är närmsta kliniktid på torsdag morgon... Jäkla skit.
 
Efter att ha studerat benet närmre i morse så har jag kommit fram till följande: Det är jämnt svullet runt om, det är varmt på framsidan av skenbenet och han ömmar när jag klämmer på mitten av skenbenet ungefär. Han är ohalt i skritten men markerar i traven. Idag fick han stå kvar inne i boxen och jag har lindat honom med stora BoT paddar på båda bak.
 
Veterinärerna tyckte att han ska stå i box alternativt rasthage, att han ska lindas bak i alla fall nattetid, att han ska promeneras varje dag samt att jag ska kyla/värma om vartannat för att påskynda läkning. Svullnaden ska vara som värst dag 3&4, alltså idag och imorgon, och om den sedan lägger sig är det förmodligen inte senan. Skulle den inte lägga sig så är det dock en annan femma...
 
Jag har knappt sovit i natt, och var tidigt i stallet för att linda benen och kolla av läget. Jag vill bara att det ska bli bra, och jag ber till alla gudar jag känner till att det inte är något allvarligt. Sådant här gör mig nojig, minst sagt och jag vill bara vräka ur mig massa svordomar. Detta är SÅ frustrerande! 
 
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0