Kalla fötter i stallet slår det mesta

Varför ligga hemma under täcket och kolla film när man kan göra så mycket annat roligt istället? Till exempel stå och vänta på veterinären i 1,5h, kolla på hoppträning och bara hänga i stallet och andas häst. Kan inte komma på någon bra anledning faktiskt. :) 
 
Jag var färdig i stallet på förmiddagen idag då jag inte började jobba försen klockan 12 och slutade strax efter fyra. De flesta hade förmodligen ägnat sin eftermiddag till att bara slappa, stallet är ju ändå klart! Men icke! Först åkte jag bort till mitt gamla stall. Dit skulle veterinären komma idag, och jag ville att han skulle kolla Lambos vaccinationspapper så att jag visste vad som behövde göras med det. Problemet var bara det att han var sen, ca 2,5 timma... Efter att ha väntat i en dryg timma så bestämde vi oss för att istället åka och kolla på hoppträningen i det stall jag står i nu, haha. Stod där och kikade en stund och åkte sedan tillbaka och väntade ytterligare 20 minuter och tillslut kom han. 
 
Det visade sig att Lambos vaccination inte riktigt var som den skulle. Så det krävs en grundvaccination för både influensan och stelkrampen. Inte så roligt, men bättre att komma på det nu än mitt i tävlingssäsongen. Kommer ändå inte starta Lambo inom de närmsta månaderna skulle jag tro. :) 
 
NU ska jag mysa ner i sängen och kolla film, blir den sista Sagan om ringen filmen. Hörs imorgon! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0