Jäkla skitdag

Fy satan vilken kass dag jag har haft hittills, känner mig riktigt deppig. 
 
Det började väl med att jag kom till stallet, fixade stallet som vanligt och det var inget mer med det. Tog in José först, och hans mule såg precis ut som igår. Stackars liten! Han är jättepigg, och superfin att rida så där är det inga fel. Han har heller ingen feber, men de där utslagen är ömma och jag tycker så synd om honom. Ridningen gick som sagt bra. Skulle ha ridit ut, men det gör jag imorgon istället då det var snöstorm ute i morses, så bytte bara dag. Han var en stjärna, som vanligt! 
 
Lambo var ett rent helvete att rida idag. Skulle egentligen ha lösgalopperat honom, men fick strunta i det då de höll på att bygga sargen i ridhuset, så kändes lite taskigt att utsätta de snickarna för en vilding till häst. Hoppade upp och red och till en början gick han rätt bra! Men sedan fick han helt plötsligt en knäpp och försökte sticka iväg! 8 dagar höll han sig, men idag försökte han sticka igen... :(. Jag fick ju stopp på honom, och när han inte kan ta den "utvägen" så hittar han på andra grejer för att komma undan. Han stegrade sig och höll på, var lite obehagligt och jag vågade inte riktigt ta fighten idag. Jag hoppade av och jobbade honom från marken en stund och hoppades sedan upp igen och då var han bra igen. Vill inte ta fighten med honom när jag är själv, det handlar inte om att jag egentligen är rädd, men jag vill ha med någon på backen OM jag skulle ramla av.
 
Lambo hade också fått ett litet utslag av samma typ som José. Så uppenbarligen smittar det! Dem två står ju brevid varandra i stallet, och det är öppet mellan boxarna så de kommer ju åt varandra, säkert därför. Ingen annan häst har det änsålänge. Pratade med min veterinär om det idag med och skickade bilderna som jag publicerat tidigare idag till honom. Han trodde inte det var ringorm eller liknande, utan bara en virusinfektion. Han kunde inte säga exakt vad det var, men jag ska badda med asolsprit varje dag i en vecka. Blir det inte bättre så kommer han ut. Vi ska dessutom sära på mina två och resten av hästarna, så Lambo och José går för tillfället i en egen hage. 
 
Veterinären lät inte allt för orolig, så jag lyder hans råd och hoppas på att det inte blir värre. Minsta tecken på att det utvecklas mer så ska jag ringa honom så kommer han direkt. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0