I brist på bättre rubrik

Lägesuppdatering: Fortfarande krasslig, vaden är öm igen och jag har en del att tänka på. 
 
MEN hästarna är som vanligt min räddning! Jobbade idag, 8-16:30 och kände att det gick bra. Jag har fortfarande ont i halsen, lite tät i näsan och jag hostar en del, däremot var jag pigg och kry i skallen idag och det är ju huvudsaken. Kunde inte hålla mig ifrån jobbet, det är så förbaskat roligt! 
 
Hästarna gick okej! José var lite lat, inte supermotiverad direkt. Jag kan förstå honom, det är mycket ridning i ridhuset nu och även om jag varierar ridningen så mycket som möjligt så tycker han kanske inte att det är helt party. Vägarna är dock hala och stenhårda så det finns inte så mycket att välja på just nu! Längtar tills grusvägarna blir mjuka och fina så man kan ut och intervallträna på riktigt. Det känns så fisigt att göra inne i ridhuset! 
 
Lambo var också bra, inget försök till att sticka sedan i lördags, och han jobbade på bra utan bråk. Avslutade med några språng och han hoppade rent och spänstigt. Jag hade velat sätta ihop honom lite mer i galoppen och verkligen fått honom att ta i, för han leker över så löjligt lätt, men jag orkade inte ta den fighten idag. Den tar vi imorgon med Uffe på marken! :) 
 
Nu ska jag ta min daglia dos av Johan Falk och sedan sova! Natti :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0