BE behörighet

Nu jäklar! Ska vi satsa med fina hästar, fint stall och en transport så måste jag bannemig skaffa ett rejält körkort för att kunna dra runt det hela också. Så enkelt är det! 
 
Nu när jag inte behöver plugga körkortsteori kombinerat med vanligt plugg, så kan jag lika gärna spendera tiden på att plugga till ett finfint BE körkort på eftermiddagarna. För att kunna dra två hästar behövs en rejäl transport, som behöver en hygglig bil och som framförallt behöver en förare med rätt behörighet.
 
Jag tror (hoppas) inte att den teoretiska delen kommer bli den mest problematiska. Det var inte alls längesedan jag tog mitt bilkörkort så den teoretiska delen har jag färskt i huvudet. Det är väl mer själva manövereringen av ett ekipage med bil+hästtransport som kan bli det kluriga. Jag har kört en del transport, med häst i, så jag vet hur det funkar. Det jag behöver slipa på är backning och mer finlir gällande körningen. Dessutom är det mer saker att hålla reda på i en säkerthetskontroll. 
 
Jag har spanat in en 4 timmars kurs på en körskola i Göteborg. Den innehöll teori och 2 timmars övningskörning och kostar 3500kr. Perfekt! Om man börjar med en sådan kurs så får man en mall för vad som kommer att krävas av en, och då är det bara att träna på hemma efter det. 
 
Nä, jag känner mig riktigt taggad! Detta vill jag göra :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0