Tredje lediga dagen...

... och det känns, trots att jag nästan kryper på väggarna, helt okej. 
 
Igår red jag båda hästarna ganska tufft. Satte på mig mina längre sporrar med trissa när jag red José. Mest för att slippa "tjata" med skänkeln på honom. Har ju bara haft ponnysporrar på honom innan, och jag vill ha lite bättre svar än vad jag fått då. Det funkade bra med de sporrarna, och José blev inte speciellt arg så som Lillen kunde bli när jag hade dem på mig, utan han lyssnade väldigt fint. Det blev ett pass med upphöjda travbommar och småhinder på volt. Bra träning, och José tyckte nog att det var ganska jobbigt. ;) 
 
Lambo var inte rolig alls att rida igår. Gjorde samma sak som José och det är ganska sjukt vilket glapp det är mellan dem två. Lambo ballade ut och stack mot utgången två gånger... suck. Fick hyffsad ordning på honom i slutet på passet, men det kändes inte speciellt bra. Känns som att det bara går sämre och sämre, hoppas att denna svackan snart är över. 
 
På kvällen tränade jag fotboll och det kändes i alla fall bra, haha! 
 
Idag kommer Uffe och hjälper mig, något som känns väldigt skönt och lägligt. Vi får se hur Lambo beter sig. José är jag inte det minsta orolig över, där gäller det mer att jag sköter mig. ;) 
José (grönt täcke) myser tillsammans med sin tjej i hagen. Han ser så himla pluttig ut här, men han är större än henne egentligen, makes no sence! Så fort man släpper ut honom i hagen så går han raka vägen fram till henne och lämnar inte hennes sida. Jäkla kärlekskrank häst det där ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0