Hej hej hallå!

Idag har jag och hästarna bytt inriktning från tävlingsekipage till skogsmulle. Mycket trevligt, och lerigt! 
 
Jag och mamma red ut en sväng idag! Red en runda med mycket klättring och tankegympa för hästarna. Det är ett parti på vägen vi red som sluttar ganska starkt nedåt/uppåt och samtidigt är marken väldigt mjuk. Det är mestadels gegga, och här och var så är det lite stenar, granar och liknande som hästarna måste ta sig över. SÅ bra träning, de får verkligen koncentrera sig. Lambo fick till och med härdsmälta och kunde INTE gå först... -.- Lera är ju väldigt läbbigt om man endast gått i ridhus en vecka. ;) José var i alla fall duktig och tog täten, sedan var det inga mer problem. 
 
På denna rundan är det också en rejäl klätterbacke, denna med bra underlag, och hästarna blir så trötta av att gå i den. Jäklar vad de får trycka på. Den backen red vi upp för två gånger. Trots att vi bara skrittade och travade så var hästarna svettiga när vi kom tillbaka, då hade vi varit ute i kanske 45 minuter. Kanonbra bekräftelse på att de verkligen fått använda sina kroppar. :) 
 
Gårdagens ridpass var riktigt lyckade! Gjorde de övningar som vi gjorde i onsdags med tre kryss på medellinjen (ska skissa upp den så ni får se). Och Lambo gjorde allting väldigt bra och utan större protest. Man kan inte kräva lika mycket utav honom som av José, men det jag bad om gjorde han. Kände till och med att jag fick ett ganska så bra stöd i båda tyglarna, vanligtvis vågar han inte riktigt suga tag i båda sidor, utan går gärna och hänger på en. José var ÄNNU bättre än igår, kanonnöjd med honom. Han blir lite ivrig ibland och springer ifrån mig istället för att lyssna, men det blir bra tillslut i alla fall! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0