Dagens guldstjärna går till...

... Lambo! Hade ett riktigt bra pass med honom idag. Lugnt och fint, inga konstigheter, inga protester och en relativt harmonisk häst. 
 
Red Svanteövningen idag med båda hästarna, som planerat. José och jag hade ett minst sagt intensivt pass, är inte helt nöjd med honom. Han går gärna och hänger i mina händer och är allmänt valpig. Däremot VET jag att han kan så mycket bättre, det känns som att han kör ett litet spel med mig. Men vad vet jag, han kanske är såhär på en "dålig dag", allmänt trögfattad liksom. ;) Det blev nästan 1 timmas slit för José idag, något jag tror han behövde. Han är ingen bebis längre och nu börjar allvaret ta vid mer och mer, det är inte bara att tralla omkring och vara käck. Vi får se hur han är imorgon! Kommer fokusera mer på byten och hindrena på medellinjen imorgon, det är där skon klämmer tror jag. 
 
Lambo var som sagt kanonfin! Jag kräver som sagt inte lika mycket av Lambo i övningarna, däremot krävde jag mer idag än vad jag gjorde senast. Hans svaga sida märks av extra mycket på dessa övningarna. Han har till exempel inga problem att byta från vänster till högergalopp, tvärtom var däremot lite svårare... Lambo har i allmänhet mycket enklare än José för byten. Dessutom har Lambo ett bättre register i galoppen för tillfället, det måste jag träna upp på José. 
 
Nu ligger jag nyduschad i sängen, har precis käkat och ska mysa ner mig och kolla lite serier, mysmysmys. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0