Provridning

Idag har jag sovit ut, och det var väldigt, väldigt skönt. ;) Vaknade i vanlig ordning vid 08:00, men tvingade mig själv att somna om och sova till 10. Riktigt skönt! :D 
 
Idag är det somsagt en del på schemat! Pompe ska provridas,Lambo ska flyttas och ikväll ska jag, mamma och Julia antagligen dra och bowla. Harmlös helg, men hade nog inte orkat mer heller.
 
Det är ibland ganska svårt att hålla i provridningar tycker jag. Man måste läsa av ryttaren, hur mycket kan den som rider? Därefter måste man ta reda på om ryttaren vill ha hjälp eller inte. Jag gillar att hjälpa till lite lagom, vill inte stå och hålla ridlektion, men lite riktlinjer är bra att ge för att kunna ge hästen en rättvis chans. En annan svår grej ör hur högt vill ryttaren hoppa? Kan man säga stopp eller ska man lyssna på varenda vink den som provrider gör? En kombination är antagligen det bästa, men det kan vara svårt. Jag kanske inte tycker att ryttaren är tillräckligt duktig för att hoppa högre, eller så kanske ryttaren inte vill. Kommunikation är viktigt, men att veta exakt vad man ska säga är svårt! 
 
Jaja, jag tycker att de provridningar jag hållt i under mitt liv har varit bra. De blir ju bättre och bättre, och de senaste med Pompe har känts riktigt bra från min sida i alla fall! :) 
 
Vi får se hur det går idag, ha en fin dag! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0