Orolig i onödan?

Hoppas att ni överlevt denna måndag, det har i alla fall jag. :) 
 
Efter min korta jobbdag så åkte jag direkt till mina fina hästar. De var mest leriga, inte så fina egentligen... haha! Hur som helst! José fick en vilodag, lätt att glömma av att han är bebis, och dessutom under igångsättning, vill bara rida hela hela hela tiden. :) 
 
Var och hämtade en pessoasele, eller som Hööks så fint kallar det: Longeringssystem. Det var i alla fall Hööks varianten, men antar att den är likadan? Testade den i alla fall på Lambo idag, och jag kände direkt att detta var en klurig grej minsann. Jag har läst nästan den högsta mattekursen som gymnasiet erbjuder, men trots det hade jag inte en aning om hur dessa remmar fungerade. Amanda visade hur den skulle sitta, men hur mycket ska jag spänna? Spände i alla fall väldigt löst, förutom den där rumpdelen, den vill man ju inte ha för långt ner, då får hästarna säkert panik. Longerade dessutom i grimman såhär första gången, visste inte riktigt hur han skulle reagera med remmen som går runt rumpan/bakbenen, så ville inte att han skulle få panik och samtidigt dra sig själv i munnen. Så det fick bli grimma :) 
 
Ja, hur gick nu detta tillslut? Ganska okej, tror jag. Det är just det, jag TROR, jag vill VETA. Får be någon om hjälp tror jag, haha. :) Tog av den när han skulle galoppera, ville bara låta honom rusha av sig utan att bli för påverkad av något annat. Då helt plötsligt bytte han till korsgalopp HELA tiden i högergaloppen. Han galopperade max 4 steg och sedan bytte han bak, borde man bli orolig? Direkt så såg jag ryggfel, spatt och allt som man kan tänkas komma på. Antagligen orkar han inte galoppera på volt i den galoppen, det är hans "spookyvarv" där han alltid drar in hörnen så fort något inte funkar. Saken är bara den att han inte gjort det innan... 
 
Antagligen är det inget att oroa sig för, men ÄNDÅ gör jag det. Haha...;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0