Häst när de är som bäst

Mina prinsar var även idag kanon!

Red José först, red i 25 minuter i skritt, trav och galopp. Lät honom gå på ordentligt fram idag och han svarade fint och hade säkert kunna fortsätta flera varv till, men avslutade innan det blev jobbigt för honom. Ökar galoppmängden successivt :)

Testade Josés sadel på Lambo idag, en Antares sadel. Det märks skillnad på de så kallade "märkessadlarna" och de billigare märkena. Det är verkligen mycket bättre kvalité, passform och de är hur sköna som helst! Jag sitter jättebra i Antaressadeln jämfört med Kieffern som jag haft tidigare på Lambo. Man kommer mycket närmre hästen med Antaressadeln, och det märktes tydlig eftersom Lambo var superkänslig för min sits idag.

Han var kanonfin under framridningen men blev lite mer spänd åt slutet. Jobbade som vanligt med övergångar och bommar :) Nöjd med båda hästarna idag igen :)

Imorgon ska José få komma ut på grusvägarna, vi får se hur han verkar då :) 

Ha en trevlig fredag! 



Och ja, jag behöver köpa nya stigläder...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hur kommer det sig att du flyttat hästarna? Du hade väl skrittavstånd till ridhus där du hade Lillen? :)

Svar: Kan svara i inlägg :)
Fanny Kargede

2014-11-21 @ 21:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0