Acavallo bettskivor

I tisdags köpte jag ett par bettskivor från Acavallo. Eftersom jag nu testat dem i några ridpass så tänkte jag utvärdera dem! 

Anledningen till att jag köpte ett par är för att Lambo är känslig och lite orolig i munnen. Av den anledningen så tyckte jag att det var värt att testa! För tillfället rider jag på ett tredelat bett med rörliga bettringar. 

Enligt produktbeskrivningen så ska Acavallos bettskivor vara antislip, något som gör att hästen inte får skav eller nyp i mungipan. Det står också att det bästa sättet att trä på dem på är att blöta dem så att de enkelt glider över bettringarna.

Jag tycker att det gjorde stor skillnad direkt. Jag upplevde att han tuggade på bettet på ett mer avslappnat sätt, inte det där frenetiska tugget. Han lade inte tungan över bettet lika mycket som han brukar, utan det kändes som att han tyckte att det var skönare med bettet när skivorna var på. Det hade antagligen jag också tyckt! 

Sammanfattningsvis så skulle jag rekommendera alla att köp dessa, även om man inte har en häst med känslig mun så tycker jag att det är ett tillbehör som gör det bekvämare för hästen att ha ett bett i munnen. Ser inte att det kan finns en anledning till att Acavallos bettringar kan påverka någon häst negativt :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0