Små saker som gör en glad

Ibland räcker det med så jäkla lite! Halvseg dag, var definitivt inte sugen på fotbollsträning och var inte sugen på att stressa i stallet. 
 
Men det löste sig rätt bra ändå! Lillen red jag en skrittrunda barbacka i 35 minuter. Kanske inte skulle ha ridit barbacka, hehe, han var riktigt på tå och spände sig och hoppade till för minsta lilla. Gillar när han är sådär på hugget! Eller ja, det var kul tills jag såg hur en brötig 4-hjuling kom i rätt hög fart 200m framför mig på en smal väg. KUL att möta ett sådant fordon med en häst som hoppar till för en hög med ved liksom. MEN tro det eller ej, denne förare saktade omedelbart ner och stannar intill vägkanten, typ 100m innan mig. DESSUTOM stänger han av motorn! Fattar ni eller? Hur ofta händer det? Blev nästan lite gråtfärdig! 
 
Självklart skulle Lillen spänna upp sig som tusan när jag närmade mig den, antagligen hade han inte brytt sig så mycket om den bara rullat förbi som vanligt, men nu när den stod still så var den vääääldigt läskig. Några meter innan så råkar 4-hjulingsföraren tappa bromsen lite så att 4-hjulingen rullade pyttelite framåt, och det var ju så läskigt att Lillen var tvungen att tvärnita och kolla väldigt föraktfullt på fordonet, haha! Killen bad till och med om ursäkt för att han råkat få den i rullning, åh vad jag tackade honom efteråt, talade verkligen om hur bra det va att han gjorde stannade och visade så fin respekt. Han startade inte heller 4-hjulingen försen jag hunnit en bra bit bort, guldstjärna till honom! För även om Lillen är trafiksäker så vet man aldrig, andra hästar kanske hade flippat. 
 
Nu har jag tränat, vilket var gött såhär i efterhand! Har tagit kvällsmacka och thé, och nu ska jag kolla en film tänkte jag. :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Sjönerhem

Sötaste bilden på Asse någonsin!!

Svar: Hahsha asse! X"D
Fanny Kargede

2014-04-04 @ 10:24:44
URL: http://sjonnerhem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0