Skissen från i onsdags!

Här har vi den glömda banskissen från träningen i onsdags! 
 
Slalomövningen som jag döpt den till är SVINrolig, och nyttig! Hästarna blir väldigt uppmärksamma och även de tycker att det är roligt, i alla fall Lillen! Som ryttare är det viktigt att inte gena och rida diagonala vägar, då lär man inte få plats med 2 språng. Man ska INTE använda sig utav händerna eller för stora tygelhjälper, ni lär märka varför! Man ska jobba med vikthjälperna och sitsen, ju mindre hjälper ju bättre. 
 
Resten av hindrena stod där mest för att sätta ihop en bana, men de hade sin viktiga del i det hela som vanligt. Lång anridning på det orangea räcket. Det blå räcket var ett plank med 22m till oxer. Väldigt vanliga vägar på vilken bana som helst, därför är det såklart extra viktigt att kunna det extra bra! Det är viktigt att kunna sin häst, och som sagt så får jag ofta lite trångt på sådana här distanser då Lillen tar i som han gör. Detta gör att jag måste vara snabb i min förhållning redan i landingen, speciellt när han redan ser oxern och vill dit fortast möjligt! Långa distanser på diagonala räcken kan vara lurigt om man låter hästen falla in med bogen i svängen. För att lösa detta snabbt och lätt kan man flytta båda händerna utåt. 
 
Här har ni i alla fall min mästerliga ritning! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0