Resultat Mark 8/3

| 1m | A:0/A:0 | 0+0 fel | 5a |
 
Ni anar inte hur skönt det var att få rida en dubbelnolla igen, det var faktiskt ganska längesedan. Jag red bra, störde honom inte i onödan, gjorde inga onödiga förhållningar utan jag lät honom galoppera på! Han skötte sig, och vi var som sagt felfria! Gjorde ingen super-satsning i omhoppningen, inte heller valde jag de stora vägarna, men kunde ha ridit snävare om jag nu velat. Tiden räckte i alla fall till en 5e plats! Supernöjd! 
 
| 1,10m | A:0/A:0 | 4 fel fas 1 | 
 
Denna rundan var nästan ännu bättre om jag får säga det själv. Petet kom på hinder nummer tre där vi kom lite i botten på hindret. Han längde galoppen några steg innan hindret, och där måste jag känna av tidigare och kunna göra en halvhalt, men det gjorde jag inte så bommen trillade. Var ett riktigt jäkla pet, tog en lång stund innan bomen föll till marken. Resten av banan var och kändes väldigt bra, så jag var nöjd. 
 
Uffe var där och såg båda rundorna och han var väldigt nöjd med vår insats, så det var superkul! Det är lönt att smygstarta lågt och inte ha bråttom att hoppa högt för tidigt på året med vissa hästar, Lillen OCH jag har nog behövt några rundor innan vi kommit in i det. Nu när vi hittat hur vi ska samarbeta är det bara att tuta och köra! 
 
Filmer kommer så fort jag fått dem, Madde har dem på sin telefon. Kan bjussa på en bild från igår så länge! :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0