Explosiv häst

Jag är så ypperligt glad att jag valde att lösgaloppera Lillen idag innan jag satt ut. I samma sekund som jag släppte honom så var han på andra sidan ridhuset i full gång med en rodeoshow utav dess like. Hade inte suttit kvar om jag var i sadeln kan jag lugnt säga... 
 
Lillen höll väl på av egen motor i ca 5 minuter, sedan ville han chilla någon sekund och sedan satte jag igång honom för att verkligen få ut det sista. En veckas energi utlöstes på ca 7 minuter idag, han var super glad att få springa och släppa loss ordentligt! Nu när hagen är så stelfrusen, och dessutom väldigt kuperad, så har han inte kunnat busa och leka som han brukar göra. Hans för tillfället bästa lekkompis står dessutom i sjukhage så Lillen har varit lite deppig i hagen denna veckan. Han har kommit till öppningen så fort han ser att jag kommit med grimmskaftet och har varit extremt gosig i stallet, vilket inte är speciellt vanligt. ;) 
 
Jag försökte sedan att rida, men det gick sådär. Han var fortfarande rätt taggad och gick och var lite för lätt i munnen. Hittade ingen ärlig framåtbjudning och jag var inte heller speciellt fokuserad. Gjorde lite övergångar, körde med lite bommar men gjorde inte mer än så. Får lägga lite extra tid på uppvärmningen imorgon bara. :) 
 
Är löjligt taggad för p&j imorgon! Någon har inte tävlat på x-antal veckor, hehe. Ska liksom inte ens iväg, utan det är på hemmaklubben, men känner ändå det där goa suget i magen. Tur att jag hoppar imorgon, tänk annars hur jag hade vart på första riktiga tävlingen för i år... ;)
 
Bilder från senaste p&j på klubben, fotade av Matilda Sjöberg. :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0