Trött!

Hej! Det är sjukt hur 6 timmar på GHS kan göra en såhär trött! Fattar inte hur jag orkade med att gå 3-4 dagar när jag var lite yngre, hade aldrig pallat det nu! 
 
Haft en superdag på horseshow med helt okej klasser att kolla på! Första internationella klassen för i år på GHS gick, och den var väl inte så actionfylld. Dagens höjdpunkt var helt klart Patrik Kittels clinic! Sååå inspirerande, och han säger i princip samma saker som vår kära Uffe. Kul att få höra samma sak av olika duktiga ridmänniskor, då brukar det stämma. :) 
 
Handlade såklart en del, hehe. Man får passa på nu första mässdagen, och det märktes att saker och ting såldes FORT. Mässan i år var väl ingen höjdare, känns som att det är ungefär samma saker som förra året, om inte mindre. Trots det lyckades jag göra av med en hel del cash idag, men behövde förnya garderoben lite! Hittils är 2 fleecetröjor köpta (en tunn och en tjockare), 2 ridbyxor, en jacka, ett träns (var tvungen!!), nya tyglar, tjockare ridhandskar, Mias lindor, en liten present till mammis, silikonsnoddar, nummerlappar, magplatta och ett Poponcini bett! Inte ett endaste schabrak, men oroa er inte, ska dit på lördag igen! 
 
Angående bettet! Snackade med Ulf för någon vecka sedan angående att testa ett annat bett på Lillen, ett där han kanske söker mer stöd än vad han gör på det vanliga tränsbettet. Blev tipsad av en kompis om Poponcini betten och deras inverkan, och det kändes som att det var ett bra alternativ! Stod och funderade läääääänge innan jag köpte det, är ju inte billigt direkt..., men som sagt kändes det värt det! Och ett bettbyte där man inte är ute efter en skarpare/bromsande effekt ÄR bra. Ulf gillar inte den typen av tänk, för problemen sitter sällan i munnen på hästarna, utan i bakbenen! Men när det gäller att söka stöd är det en annan poäng. Så ja, nu ska jag testa så får vi se! 
 
Funkar det inte så får jag väl försöka sälja det! :) Lillen ska vila idag, hade dock GÄRNA prövat allting, speciellt bettet! Men det får vänta tills imorgon, han har en microvilovecka typ. Han får vila både fysiskt och mentalt från mig. Ska dock ta in honom idag och testa tränset, så att det passar. :) 
 
Någon som har erfarenhet av detta? :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0