Knäpp häst

Hejsan! Utlovade som ni säkert vet film från gårdagens rundor, men youtube vill inte riktigt samarbeta och jag kan inte dela filmklipp, är det likadant för er? :/ 
 
Hur som helst! Tömkörde Lillen idag, och han var som rubriken säger helknäpp! Hade framme lite bommar, 4 stycken uppphöjda travbommar på volt, samt 2 upphöjda bommar på volt med 9,30 m mellanrum även de på volt. Travbommarna gick bra, han var lite slarvig och försökte komma undan genom att släppa stöd och vingla omkring, men det löste sig tillslut. :) Han var pigg som satan i galoppen, och så fort jag manade på honom litegranna så bockade han och studsade som en galning. Över de stackars upphöjda bommarna (vi snackar 40 cm upphöjning på ena sidan...) så hoppade han som om det vore 120cm. Tanken var att jag skulle variera galoppsprång mellan bommarna, mellan 3 och 2. Det blev jäkligt svårt att få plats med 3 med tanke på att han gjorde både höga och långa hopp.... 
 
Nä, kul att han tycker att det är roligt, men han är sjukt jobbig ibland med! Efter stallet övningskörde jag med pappis en stund! Målet är att ha körkort innan påsk, jag vet, ett år sent men bättre sent än aldrig. ;) Passade på att posta paket och göra lite andra ärenden. Skönt att få vissa saker gjorda, gött att kunna checka av en del grejer! 
 
Nu ska jag och mammsen käka våfflor och ha en myskväll, vi får höras imorgon så får vi se om youtube vill samarbeta då! ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0