Trött

Heeeeej!
Haha, jag som skulle vila upp mig denna helgen, gick väl sådär... :P Igår var jag och julhandlade, red hästarna, passade hundarna och var på invigning. Idag hade jag utsläppet (som igår), hade lite lugn tid på morgonen som jag ägnade åt att städa mitt rum och på eftermiddagen red jag för Uffe med båda pållarna. Kom hem vid åtta och har ätit, duschat och suttit och pillat med julklapparna. Börjar bli klar! 
 
Passen för Uffe idag var nyttiga och givande (som alltid), just nu handlar träningarna i princip bara om att få ett humm av hur jag ska träna hästarna när Uffe inte ser på. Det är bara markarbete, vilket jag älskar! Finns inget bättre än att hela tiden utvecklas på marken, hoppningen kommer snart :) Gör en utvärdering av träningspasset som publiceras imorgon, annars blir inlägget så långt :p. 
 
Hästarna mår för övrigt bra! Lambo är fortfarande smal, det är inte så att han är trött och apatisk. Han är pigg, nyfiken och social, men han är smal. Något som oroar mig litegranna. Ska göra ett träckprov och skicka in så jag kan få avmaska honom, förmodligen har han lite mask. Hoppas nästan på det... Har även köpt tillskott i form av Muskel från Krafft, samt ett pellets från Hippo med massa proteiner. Ger även olja från och med häromdagen. Men det är ju meningslöst att ge detta om han nu har mask, så jag har börjat vänja honom lite försiktigt så ökar jag på först när jag vet hur läget är där. :) José mår som fina fisken, muggen är helt borta och förutom en ny tappsko (...) så är han glad och nöjd! 
 
Nu ska jag sova, jobb 07:30 till 16:30 väntar imorgon :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0