Torsdag!

Åh! Det återstår en endaste dag till ledighet i några dagar, känns fantastiskt skönt. Har jobbat konstant i 3 månader, ca 8-9 timmar om dagen och det tar på krafterna även om man varit van vi långa dagar i skolan sedan innan. Det är inte samma sak överhuvudtaget, dock mycket roligare. :) 
 
Man märker att alla elever är riktigt skoltrötta också, de är helt vilda, haha. Jag har fått tjata hela dagen idag, helt slut i huvudet och käkmuskeln. Skönt med julavslutning imorgon och sedan ska vi ut och käka alla lärare (och vikarier) på kvällen. Ska bli superkul faktiskt, jag har inte varit ute på galet länge, än mindre rört alkohol. Så fort jag fick Lambo så tyckte jag att alla pengar jag spenderade på annat än honom var extremt felspenderade pengar. Att gå ut och festa stod inte på kartan! Att lägga pengar på det, att vara trött dagen efter och att förgifta sin kropp för ofta hör inte ihop med en satsning, enligt mig. :) Mer om det någon annan gång! 
 
Idag red jag bara Lambo. José var så himla fin igår så ville inte rida i ridhuset idag igen, och eftersom det i princip ösregnat hela dagen så var uteritt inget alternativ. Han fick istället komma in tidigare så stod vi och mös en stund. Lambo var kanonfin! Gårdagens monsterpass gjorde verkligen sitt, det var värt "fighten" igår. Jag red i kanske 40 minuter, blev ett betydligt längre pass än tänkt, men jag glömmer lätt av tiden när jag sitter där och njuter. :) Det gick mycket fortare att få honom mjuk i sidorna idag. Han blir bättre och bättre i vänstersidan och det känns som att jag börjat få loss något. Idag kunde jag till och med flytta honom in och ut på volten i galopp, i vänster varvet! Ett jätteroligt framsteg, förra veckan hade han bara försökt gå och rycka tyglarna ur händerna på mig. :) 
 
Båda hästarna har lyckats dra av sig varsin sko -.- Andra gången för José, vet inte riktigt vad han pysslar med haha! Lambo har förmodligen trampat sig själv på insidan av hoven, för där var det lite trasigt och så hade sömmarna lossat lite. Ska köpa mig lite boots och sätta på och se om det gör någon skilland. De leker mycket i hagen, och som alla vet så leker pojkar lite vildare än flickor, så att det går åt skor är egentligen inget konstigt, bara en tråkig utgift... Hovis kommer i alla fall imorgon och slänger på dem. Lambo och José ska skos så fort som möjligt efter hovslagarens julledighet är tanken, men orkar inte vänta så länge på att få på skorna. Ångrar att jag inte tog min tappskokompetens i skolan, tur Uffe ska lära mig :) 
 
Jag och Lambosen <3
 
Halvpigg kille efter en dag i konstant regn :P 
 
Söt, men lite trött! Mycket att tänka på för José! Imorgon ska mamma rida honom, förmodligen ut i skogen. Det kan han behöva ;) 
 
Finaste killarna <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0