Små, små framsteg!

Äntligen fredag, helt sjukt vad jag är trött! Har haft en ganska intensiv vecka med två öppningar, en stängning samt ca 9h jobb varje dag denna veckan. För att inte glömma fotbollsträningarna och framförallt hästarna! Det tar på krafterna, mina veckor är fullproppade, men jag älskar det. :) 
 
Idag slutade jag tidigt och jag och mamma åkte nästan direkt till stallet. Skönt att få lite hjälp och sällskap när man är trött. Jag red i alla fall Lambo och mamma José. José är "schysstare" och har inte samma nerv som Lambo har, därför får mamma rida honom. Lambo vågar jag ärligt talat inte sätta upp henne på, inte för att mamma inte kan rida, utan för att han är en enmanshäst och välsidt känslig och speciellt häst, och det kan bli farligt om man inte har tillräckligt med erfarenhet. Jag flög ju till exempel av honom, rakt in i väggen, de 2 första gångerna jag provred honom. :P 
 
Till en början var Lambo helt okej, ungefär som han varit de andra dagarna. Han är väldigt stark i munnen, och jag tror det handlar om att han inte orkar bära upp sig själv riktigt än plus att han faktiskt inte förstår. I mitten av passet blev det riktigt kaos. Han låste sig och drog ut ur i ridhuset med mig på, helt oförmögen att göra något. Han är obehaglig när han gör så, det är när han inte förstår, blir stressad och tillslut bokstavligt talat flyr. Red in i ridhuset igen och han var fortfarande spänd och trippade mest omkring och stod på stället och studsade. Då gav mamma mig ett bra förslag, att hoppa av och jobba lite på det vis jag lärt mig av Lotta (får förklara någon gång). Sagt och gjort, han lyssnade fint och jag satt upp igen. 
 
Det var som en helt annan häst. Plötsligt var han mjuk och fin, sökte sig ner och framåt mot bettet och travade omkring lugnt och fint. Detta gjorde han i båda varven, även i vänstervarvet där han lätt spänner sig annars! Satt med ett stort leende hela tiden, det kändes fantastiskt bra. Lätt den bästa känslan på länge! Gjorde lite övergångar med och även där var han duktig. Galopperade inte, nöjde mig med att han gick fint i traven. Åh, min fina häst <3 
 
José såg fin ut under mamma, och han fjompade sig som vanligt i ridhuset, lite mer till och med nu när mamma satt på! Haha, han är rätt söt trots allt. ;) 
 
Nu ska jag bara ta det lugnt hela kvällen, ska ligga i sängen med datorn, katten och TVn på och bara ha en superchill fredag. Imorgon har jag utsläppet i stallet så lägger mig nog ganska tidigt. :) 
 
Jag och Lambo kollar på hur José fjompar sig ;) 
 
;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0