Premiärridit!

Äntligen är ridhuset ridbart! Och idag red jag båda hästarna där för första gången, känns fantastiskt kul. :) 
 
Och det är så himla fint! Ljust och härligt, och när underlaget satt sig så kommer det bli SÅ bra. Än så länge har ju inte underlaget satt sig helt och hållet, det är lite djupt på sina ställen och ja, sitter inte helt och hållet så man kan ju inte köra på hur som helst framöver. Framförallt eftersom hästarna inte är vana vid det lösa och djupa underlaget och kan bli överansträngda om man går på för hårt. 
 
Jag red José först! Lite skritt och trav fick det bli i ca 20 minuter. Repeterade övergångar och höll på som vanligt, märks att han blivit kvickare. Han var ganska fjompig och gick runt och kikade på allt nytt, haha, men han var som vanligt väldigt mjuk och fin. 
 
Sedan red jag Lambo och honom red jag också bara i skritt och trav. Han var spänd men blev fin mot slutet. Lät honom trava länge och försökte få honom att slappna av. Mot slutet krävde jag lite mer utav honom och då blev han fin, så imorgon vet jag mer hur jag skall handskas med honom! 
 
Imorgon ska jag skritta fram och av utanför ridhuset, så att de får växla lite underlag. På söndag kommer Uffe och så ska vi ha lite markarbetesträning med båda stjärnorna. Ser fram emot detta! :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0