Julstök

Hej på er! Sorry för kass update här på bloggen, men har haft en del att stå i nu i och med jul som närmar sig, och har inte suttit sysslolös en enda gång. Jag går igenom de missade dagarna lite kortfattat. :)
 
Fredag
Det var skolavslutning och jag jobbade från 08:00 till 16:00. Skulle egentligen jobbat till 17:30, men alla barn på fritidset gick hem så det var ju ingen mening med det. Lambo longerades och mamma red José. Båda gick bra! På kvällen var jag ute med jobbet och käkade. En supertrevlig dag, men shit vad trött jag var på kvällen. 
 
Lördag
I lördags kom äntligen hovis och satte på skorna på båda mina prinsar. Sedan red jag ut dem. Först Lambo, och det var även första gången jag red ut själv med honom. Skrittade och travade och han skötte sig exemplariskt! José red jag också ut och eftersom det var mjukt i backen fick han galoppera mycket, något han tyckte var väldigt roligt. Släppte honom på ett ställe, och det var som att han inte fattade att han fick springa hur fort han ville, men när han väl upptäckte att han fick så gick det fort! Det var till och med svårt för honom att få stopp, haha! Även denna kvällen var jag ute på lite festligheter, längesedan jag gjorde något nu. :) 
 
Idag kom massören till Lambo. Hon var kanonduktig! Lambo var inte överhuvudtaget spänd i bakdelen, utan där var han mjuk och fin. Nacken och övre delen av halsen som annars är vanligt att hästar är spända var också bra. Spänningarna satt i framförallt bogen, mest på högersidan men även på vänstersidan. Så det var skönt att få reda på ytterligare några grejer som påverkar ridningen, nu kan man åtgärda det på ett bra och effektivt sätt plus att det ger svar på vissa frågetecken i ridningen. Massören kom åt honom bra och han blev masserad bogarna på båda sidor samt manken och ryggen. Det som satt i ryggen sa hon berodde mest på svaga muskler, och inte på exempelvis en felanpassad sadel. Annars var han fin tyckte hon, omusklad, men fin. Så det kändes skönt, nu kan jag bocka av det med. :) 
 
Lambo fick vila idag, och ska även vila imorgon med tanke på massagen. José hoppade jag faktiskt med! Eller ja, skuttade lite ;) Hade framme lite sockerbitshinder, två på varsin diagonal och två på varsin långsida. Bara för att kunna rulla runt och bara ha kul. Hoppade inte högre än 70 cm, men det är inte heller tanken just nu. Den hoppningen jag gör nu är bara på låga hinder, för att stärka honom innan jag går upp högre. Han tyckte i alla fall att det var skitkul och hoppade sådär som unghästar gör: Högt över, försiktig och med huvudet mellan benen för att ha extra koll på dem där bommarna. ;) Söte! 
 
Ska försöka fota min älsklingar lite imorgon! Hörs mer då :D 
 
Åh vad mysigt det ser ut med snö! Lillen förra året :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0