It's gettin' better

När min fina kille kom i Oktober, var det inte mycket till häst. Han var väldigt mager...

Nu efter 2 månader med tandläkarbesök, fri tillgång till hö samt lite kraftfoder så har det hänt en hel del! Framförallt efter att tänderna fixades! Har lite bilder fram tills nu, tänkte att ni skulle få se :) 

Någon dag 
efter att han kom:

Efter en månad:

Idag:


Visst, bilderna är tagna ur lite olika vinklar, men jag tycker ändå att man kan se stor skillnad! Förutom hullet så är pälsen mycket glansigare och ögonen ser lugnare och mer tillfreds ut. Lambos fodergiva är egentligen inget överdrivet, utan den ser ut såhär:

* Fri tillgång till analyserat hö med väldigt bra värden.

* 1 foderhink strålucern (vet inte vikt)

* 1/3 krafftmått Krafft muskel (på invänjning)

* 1/4 krafftmått Hippo pro Action (på invänjning)

* 1 och 1/5 msk olja (på invänjning)

* 1/5 krafftmått Pavo slobber mash

* 1dl mineraler 

Mineralerna ska jag ta bort eftersom att dem inte behövs då höet är såpass bra. Oljan ska ökas och även givan av Hippo och Muskel. Lucernen funderar jag på att byta från strå till pelletrerat och Slobber mashen ska jag fortsätta ge av då även José äter av den. :)




Kommentarer
Postat av: Julie

Kjempeforskjell jo! Det går ihvertfall riktig vei:) Blir spennende å se han om enda noen måneder:)

Svar: Håller med dig! :D
Fanny Kargede

2014-12-23 @ 21:49:19
URL: http://julieroland.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0