Hjälmar!

Jag är helt inne på att köpa ny hjälm! Som ni kanske vet tröttnar jag relativt fort på sådana saker. Kavajer byter jag nästan lika ofta som underkläder, haha. 
 
För tillfället har jag min trogna JW hjälm till vardags. Fortfarande väldigt snygg och skön, speciellt nu på vintern när den värmer gott också. Sedan har jag en mörkblå Ayr8 till tävling, också en väldigt snygg hjälm men som jag nu smått börjat tröttna på. 
 
Jag är lite i valet och kvalet till vilken hjälm jag vill ha. Samshieldhjälmarna är ju extremt snygga och stilrena, samtidigt som det känns som att varannan ryttare har en sådan. En Antareshjälm hade jag också kunnat tänka mig, den är lite udda men väldigt fin. Jag hade även kunnat tänka mig en ny JW hjälm, faktiskt. Alltid varit nöjd med den och den är så himla stilren. 
 
Vilken tycker ni? 
 
Samshield,ca 3000kr 
 
Antares! Runt 4000kr
 
Eller klassikern! En JW hjälm för ca 2000kr. 
 
Det skiljer litegranna prismässigt, och högst upp på listan stå nog ändå en Antares vid lite eftertanke! Däremot är jag rädd att jag kanske tröttnar på den med efter ett tag... :/ 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tycker att JW/Charles owen hjälmarna är dom snyggaste, har en med glitter på som jag älskar :D

2014-12-20 @ 09:38:53
Postat av: Amanda - Life of Showjumping

Jag gillar UVEX Suxxeed Luxury! Spana in den! Stilren men väldigt snygg och bekväm.

2014-12-26 @ 17:41:01
URL: http://lifeofshowjumping.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0