Klantig häst

 
Hej på er! Sitter just nu och laddar inför lite fotboll, Irland-Sverige. Viktig match... 
 
Red Lillen i morses! Han stod längst bort i hagen och ignorerade mig totalt, haha. Sedan insåg han att jag hade godis, då blev jag plötsligt mycket mer intressant. ;) Han har lyckats skada sig självp på något vänster, han har fått ett sår på på karleden, på vänster bak.
 
Det var till störst del ytligt, men i mitten var det lite djupare, som ett snitt ungefär. Hela såret var ca 5cm långt och 1,5cm brett. Skulle tippa att det är något i hagen som han skadat sig på, då även Nazir hade fått ett liknande sår på ungefär samma ställe. Så imorgon får vi gå igenom hagen noggrannt. Såret såg iallfall fint ut, inte irriterat eller liknande. Sköljde det med vattenslangen, och han reagerade varken på det eller när jag tryckte lite på det, så det verkar inte vara så farligt. Åkte bort efter skolan och spolade igen, ville se hur pass irriterat det var efter en dag med sol och flugor. Var ingen större skillnad, så jag känner mig ganska lugn. Red även i förmiddags, men tog det lite lugnare än tänkt, han brydde sig dock ingenting och gick på precis som vanligt. 
 
Imorgon är det ridhuset som gäller, rider upp tillsammans med Linn. Då ska jag använda mig av lite bommar, då blir Lillen lycklig ;) 
 
Så jäkla snygg i det gröna setet, namnam! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0