Underligt pass

 
Hello! Idag red jag precis enligt planerat ut en sväng, för att sedan avsluta i paddocken. 
 
Han var väl lite kärvig i början, helt okej i traven men väldigt struttig i galoppen. Lät honom gå på rätt bra i galoppen och tryckte på ordentligt i kurvorna så att han fick balansera upp sig själv, till slut lossade han. Efter det jobbade jag med massa övergångar. Allt från galopp-skritt, trav-galopp-skritt-galopp-halt-trav osv. Här var jag inte nöjd alls, var det inte det ena så var de det andra. Han bet sig fast i bettet, flöt ut med vänsterbogen, hängde i innersidan och ja, var helt enkelt inte så himla rolig. Precis när jag var nära på att ge upp så ringde telefonen, så jag svarade (headsetet).
 
Vanligtvis svarar jag inte när jag rider, men det var Pompes nya familj som ringde från Leksand, så då ville jag såklart svara! Pratade med dem en stund, ca 15 minuter, och när jag la på, då gick Lillen som en jäkla klocka. Jag har inte något minne utav hur jag red när jag snackade i telen, men jag vet att jag red i alla gångarter iallafall. Haha, jäkligt udda pass. Men satan vad han lossna fint i slutet, bästishestis <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0