Resultat Bollebygd 13/10-13

 
Bestämde mig för att starta 120 idag iallafall. Han var så himla fin på träningen i onsdags, och ni vet ju hur det är med form, det är en färskvara! Så jag körde ;) 
 
| 110cm | A:0/A:0 | 0+0 fel och 1a! | 
 
Lade stort fokus på framridningen idag, med tanke på hur det var senast. Såg till att han fick galoppera länge och verkligen bli varm. Sedan jobbade jag mest med övergångar och att han skulle vara rak och inte gå och hänga på mig i något varv. Det gick bra! Framhoppningen var helt okej, går aldigt super där för mig och Lillen, hehe. Men han hade rena och fina språng även om vi hade våra diskussioner ;) 
 
Väl på banan var han som vanligt klockren, där är vi i vårt esse! Var ju lite rädd att jag inte skulle få samma tryck i galoppen i ett mindre ridhus än Borås, men det visade sig att all träning gett resultat, hade inga som helst problem med det. Han är i och pillar på lite bommar, som han alltid gör i 110, lite för lågt för att anstränga sig fullt ut tycker Lillen ;) Nolla i grunden iallafall, inga konstigheter! Fanns inte jättemycket alternativt i omhoppningen. Så jag lade upp ett litet högre tempo utan att han för den sakens skull blev lång. Rider runt till första i omhopp, fanns en kortare väg men den var väldigt kort och så mycket kändes onödigt att chansa. Rider innanför till nästa hinder, får ett bra flyt! Sista hindrena handlar mer om att vara snabb i landningen, utan att för den sakens skull börja svänga i luften. Startar som nummer 3 och håller ledningen genom hela klassen, supernöjd! Vann med god marginal till tvåan. :) 
 
Ser jättesur ut, men var superglad! Första vinsten ihop <3 
 
| 120cm | A:0 | 4 fel och 3a! |
 
Var inte så lång tid mellan klasserna, men vi hann ändå ta in Lillen i transporten en liten stund. Behövde ju inte rida fram lika mycket till denna klassen eftersom han gått en klass tätt inpå. Som vanligt lite halvbra på framhoppningen, inte så att jag blir orolig men ja, han "käftar" lite. Han har en tendens att hänga i innerhanden och bogen när jag skall hoppa i vänster varvet. Släppte stödet i handen och kickade till han lite med sporren när jag skulle svänga upp för att se lite vad som hände, gensvaret kom ganska snabbt i form av bockningar. Riktigt sur blev han! 
 
Väl på banan så börjar vi med att riva tvåan, alltid tungt att riva tidigt på banan, men men. Ett pet jag tar på mig, lät honom tuffa på utan att stämma av, men det blev på sätt och vis en påminnelse om hur jag ska göra. Var iallafall inte som sist, att jag blev stum. Kom bara lite nära, och trots bra tryck så rev vi frambommen. Kunde kanske stöttat lite, vi lär oss.  Resten så bra som det går att få, inte i ett hinder. Har ett jämnt och bra tempo som gör att trots att vi inte tog några alternativa svängar ändå hade näst bäst tid i hela klassen. Var endast två nollor, så jag knep trots mitt pet tredje platsen. Kul att bli placerad, men pricken över i:et hade ju varit en nolla! Då hade jag dessutom vunnit... ;) 
 
Haha, när jag sitter och läser vad jag skriver så känner jag mig så himla bortskämd! Att mitt största problem under dagen var att jag petade ett hinder i vår 3e 120, så lät det inte för 1 månad sedan ;) MEN, det är en lätt klass, det ska vi klara som ingenting. Bara att tagga om till nästa 120 som går i Göteborg om två veckor. :) 
 
 <3 

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis ni kommer att vara svår slagna på banorna om ett tag ;) <3

Svar: Tack! :D
Fanny Kargede

2013-10-14 @ 18:46:11
Postat av: Jessica

Grattis! Vad roligt! Tänk vad "fort" det har gått ändå för er, haha :P Var ju typ igår du klev upp på honom ;) Vann min och min hästs första tävling (också 110) för två helger sedan och det är verkligen ingen känsla som kan slå en vinst! :D Kommer det filmer btw?

Svar: Tack! Ja det har gått av bara farten, men vu fubkar bra ihop jag och Lillen! ;)
Fanny Kargede

2013-10-14 @ 19:24:08
URL: http://vinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0