Jag orkar verkligen inte komma på en rubrik idag

 
Åh, vill bara lipa. Har nationella i matte 3C om drygt 3 veckor, och vi har typ 1,5 kapitel kvar av boken. Vi har avklarat 2 kapitel hittils. Ni fattar, det är rätt tufft just nu. Egentligen är jag inte så orolig, då man inte blir kuggad i kursen även om man kuggar på nationella. Jag har dock så hög prestationsångest och mår rätt kasst om jag inte presterar på prov. Har släppt kraven väldigt mycket på mig själv jämfört med förra året, men det är fortfarande tufft. 
 
Idag tog jag Lillen direkt när jag kom hem. Hann trots det inte rida i ljuset, var kolsvart när jag gav mig iväg. Står alltid länge och pillar innan jag ska rida, tror det tog typ 35 minuter innan jag kommer iväg från att jag tar in honom. Innan tog det max 15 minuter för mig, men med Lillen har jag blivit värsta segisen. Inget negativt egentligen! Red en sväng på 40 min med skritt och trav, han kändes fräsch! De har satt upp sådana där reflexstolpar längs vägarna nu, och de var ju totalt livsfarliga enligt Lillen, haha. Annars gick det bra! 
 
Kom hem i hyffsad tid trots att jag gick och drog fötterna efter mig i stallet, visste att matteplugg väntade hemma, hehe. Satte mig med matten nu när jag kom hem, men ni vet hur det är! I skolan fattar man allting, hemma är det som att någon nollställt hjärnan på en och man är tillbaka i förskolan liksom. GAH! Hade behövt en privatlärare på hemmaplan, någon som ställer upp? Slutade i alla fall med att jag fastnade här, sitter och slökollar igenom deltagarna till Paradise hotel, jäkla skitprogram, men jag gillar skitprogram. Speciellt sådana program där folk gör bort sig, som PH. Mamma hatar att jag kollar på sådant, hon tror typ att jag ska se upp till dem och ta efter, yeah right. ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0