Skitdag

 
Skitväder, skitdag, skit skit skit skit... usch! 
 
Tänkte rida upp till ridhuset idag, som planerat liksom. Dels på grund av skitvädret, för att jag sällan får igenom ett bra ridpass i pissregn, och dels för att måndagar är en dag där jag kan lägga lite extra tid på ridningen. Tisdagar har jag ju fotboll, onsdagar hoppträning, torsdagar slutar jag sent och fredag är ju alltid fredag. Så ja, måndagar är perfekta för svettiga dressyr eller markarbetespass. 
 
Trots skitväder, så tar jag mig upp till klubben, iklädd i regnkläder från topp till tå, riktigt sugen på att få skala av mig och bara trimma till honom och rida lite på gårdagens känsla. För visst är det mysigt att rida i ridhuset när det spöregnar ute? Tycker jag iallafall! 
 
Kan ju säga såhär, att mitt rätt så glada och taggade humör var som bortblåst när jag kommer upp till klubben och inser att båda ridhusen är upptagna. Jag som för en gångsskull till och med varit inne på hemsidan för att checka av att lilla ridhuset var ledigt, men icke. Då är det någon jäkla gymkhana träning! Den brukar vara på måndagar, så det är inget nytt, men eftersom den inte fanns inplanerad i kalendern där det står om ridhuset är bokat eller inte, så tog jag för givet att det inte var. För att vara EXTRA säker på att få rida inomhus, så var jag till och med upp vid ridhuset vid den tid som det vanligtvis blir ledigt även om det är gymkhana.
 
Väntade i ca 15min utanför, försökte få någon typ av kontakt med läktarfolket, dock utan framgång. Gav upp och pallrade mig ner till paddocken för att försöka få ut något utav ridningen. Gick redan från början åt skogen, regnet öste ner och Astaire hade behövts lösgalopperats, han var inte så glad på mig i uppvärmningen nämligen... Red sedan hem. 
 
MEN, inte nog med det! Tro inte att min otur var över där, nejnej. Det finns två olika stigar ner till stallet när man kommer ut ur skogen från holmenstigen och ska svänga ner mot stallet. Den kortaste stigen tar typ 5min att rida ner, och den andra 15 kanske.  Självklart står det en jäkla älg MITT på den korta vägen. Bara att ta den långa vägen hem. 
 
Tyck synd om mig, okej? 
 
Random bild.......... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0