Operation: Få en skimmel ren

 
FREEEEEEEEEDAG! Så skönt, helt och hållet behövligt, men snart är det slut. Bara en yttepytte vecka kvar sen än hela tvåan klar, ofattbart... 
 
Vad står på schemat idag då? Jo, ska ju iväg och hoppa en klass i Östadkulle imorgon med Lillen. Från början skulle jag hoppat två, sedan skulle jag inte hoppat alls, men nu blir det en klass trots allt. Ulf ville att jag skulle se hur han betedde sig på banan helt enkelt. Blir en 1m klass, hade kunnat starta 1,10m utan problem, men han överhoppade sig en del i onsdags, så vi tar det lugnt. Han är nog rätt grön trots allt, iallafall på tävlingshinder. 
 
Så idag är det puts, pack och det vanliga som sker inför tävling. Skillnaden nu från de andra gångerna jag tävlat är att helt plöstligt är det en skimmel jag ska handskas med, haha, kul! Har googlat runt lite på bra sätt att tvätta en skimmel på, så gör väl ett försök. För ren ska han bannemig vara! 
 
Någon av er som har några bra tips på hur man får en skimmel ren?
 
Ska även upp och rida igenom honom ordentligt i ridhuset, så att han är mjuk och fin i morgon. Gäller att öka sina förutsättningar till bra prestationer, och det gör man inte genom att rida slarvigt dagen innan tävling. Hua! 
 
Hörs sen! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Blue frost skimmelshampo är suveränt!! Särskilt om man låter det sitta i och bleka i typ 5-10 min, då får du verkligen en ren o kritvit häst! Tips på att få bort kissfläckar är att blanda jodopax med vatten, skrubba lite, låt sitta ett tag o skölj sen av! Fungerar oxå super men tycker att blue frost får mer kritvitt resultat! Perfekt till tävling!!:-)

2013-05-24 @ 21:39:41
Postat av: CB

Vi använder Prob Schampo som ofta används till islänningar med eksem. Det är helt suveränt till skimlar! Rekomenderas!

2013-05-24 @ 22:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0