Nästan utan anmärkning

 
Hej på er! Det har hänt en del idag, börjar från början :)
 
09:00 idag så var veterinären ute hos oss i Bollebygd. Inte för att Lillen skadat sig, nej nej, utan det var dags att veterinärbesiktiga. Trots att vi "bara" ska låna honom, så vill både vi och Emma vara säkra på att han är okej, och att vi gör allt för att undvika konflikter i framtiden. Ni vet, utifall att det skulle uppstå, har svårt att tro det men bättre att vara på den säkra sidan! :) 
 
Det hela gick bra! Lillen skötte sig exemplariskt och fick en liten kommentar om gott uppförande i protokollet ;) Ingen anmärkning på något (inte ens på böjprovet som är min stora skräck...) FÖRUTOM på punkt 4 & 10. Detta var skönt nog det vi redan visste om - galla och mugg. Muggen var enl. vet. inget att oroa sig för, det var inget inflammerat och det var mer skorv än mugg. Så det var skönt! Gallan va mjuk runt om utom på h.fram, vilket han inte heller trodde var någon fara, men som han såklart ska anmärka på. Han var dock säker på att det inte påverkade hästen, så det var ju skönt! 
 
Kollade även tänderna, och det behövde raspas litegrann. Det gjorde vi direkt, Lillen behövde inte ens lugnande utan stod helt lugnt medans hans tänder blev raspade. Jag är impad! Veterinären tyckte att han hade väldigt bra modell, och att han var nätt och fin. 
 
Sedan var jag i skolan på en lektion, och efter det åkte jag bort till stallet igen. Nu var det nämligen dags att släppa ihop Lillen med de andra valackerna! Allt gick väldigt lugnt till. Vi släppte först ihop honom med hästen med högst rang, och han satte Lillen på plats direkt och så var det klart med det. Sedan satte vi ihop alla 4 i sommarhagen de går i nu, och det hände inte så mycket, väldigt skönt och kul för Lillen att gå i en stor härlig hage med massa kompisar! Så nu går han där ikväll, han och en till häst blev kompisar direkt och inspekterade hela hagen, söta! ;) 
 
Försökte fota förut, men det gick sådär! Ni får några av dem nu, så lägger jag ut resten sedan. Härliga bilder trots att jag inte riktigt fick till det med inställningarna idag ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0