Hot or not?

 
Sitter och funderar på om jag ska inhandla ett träns till A, om vi nu bestämer oss för att ha kvar honom såklart! Jag är som många redan vet lite utav en träns-maniac och jag ääälskar att köpa nya fina träns (L) Just därför har jag redan börjat kika runt lite, höhö. 
 
Jag har ännu inte testat att rida honom på mitt fina GG remontträns, men det ska jag göra inom snar framtid. Har för tillfället ridit på det jag provred honom på, ett hederligt aachen. Tanken är väl att jag ska ha en rullians på aachen, remont och hack, för att avlasta och variera. Behöver iallafall ett nytt aachen, för det jag har nu är aningens litet på sina ställen, är nog cob på det till och med...  MEEEEN för att komma till saken: 
 
Vad är snyggast - En bred eller en smal nosgrimma? 

Detta är ett seriöst dilemma för tillfället och jag kan verkligen inte bestäma mig, men är för tillfället faktiskt mer inne på en bredare nosgrimma trots att det ofta faller in som "dressyrträns". Astönting eftersom jag tycker det är lika fint i hoppningen, om man nu ser det ur den vinkeln. Dessutom tycker jag att det ser mer skonsamt ut med en bredare. Det blir en bredare anläggningsyta, och det ser inte ut att bli samma typ av tryck, om ni förstår vad jag menar. Men sedan avgudar jag ju de fina smala nosgrimmorna med vita sömmar, matcha det med en likadan förbygel. Nam!
 
Funktionsmässigt så vet jag faktiskt inte hur pass mycket hästen egentligen reagerar på det, men det finns väl de som trivs med breda och de som trivs med smala, precis som med allt annat beror det nog på häst till häst. Så det är upp till er, vad tycker ni är snyggast?
 
Bilderna nedan är från hööks, bara för att de har grymt snygga produktbilder! (Och träns!) 
Bred eller... 
 
... smal nosgrimma med vita sömmar! Det är frågan alltså... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Något som jag tycker är rysligt snyggt är bred aachen nosgrimma med vitt foder, åhh stort yummie! Och för att svara på din fråga, så tycker jag att bred nosgrimma är klart snyggast!

2013-05-11 @ 14:09:11
URL: http://zweden.blogg.se
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Hmm.. Båda är ju snygga på sitt sätt tyvärr. Du får väl köpa ett träns med smal och ett träns med tjock nosgrimma ^^

2013-05-11 @ 14:46:29
URL: http://ponnyteamets.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag tycker det är snyggaste med något mittemellan så inte för bred men inte för smal heller ;)
Men om du ska välja mellan smal eller bred så tycker jag nog smal, för med en del breda nosgrimmor så ser det klumpigt ut ^^

2013-05-11 @ 21:12:37
URL: http://amandaekberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0