Go dag!

 
Hello, sorry för noll uppdatering idag, men har haft fullt upp hela dagen! :) 
 
Astaires ägare Emma var här idag och kollade läget. Hon tyckte att såg ut att trivas bra och att han blivit bättre i ridningen sedan senast hon satt på honom. Han är ju stel, men vi jobbar som ni vet på det ;) 
 
Så hon var här hela dagen och det var riktigt trevligt! Skrev ett mer ordentligt hyreskontrakt än det vi skrev när vi hämtade honom för någon vecka sedan, känns tryggt och bra. Oftast är en öppen dialog bättre än alla kontrakt i världen, men det är alltid superbra att ha OM något skulle hända. :) Emma var även med när jag red (som ni kanske förstod), och jag fick några bra tips samtidigt som hon tyckte att jag red honom på helt rätt sätt. Så vi ska fortsätta som vi gör, bara lägga in lite mer sidvärtes. 
 
Lillen (Astaire) hade mugg nu från det ställe han var på innan mig, men den är nästan helt borta! Har varje dag varit väldigt noggrann med att tvätta alla benen med grönsåpa, torka och sedan smörja med mjukgörande salva. Jag använde mig av Barnängens babysalva, helt suverän! På frambenen är allt helt borta, på bak är det näääästan helt borta, men det är lite mer där så det tar väl lite längre tid. Han har även lite röta på bakhovarna, men den tror jag vi fått bort snart med, bara man är konsekvent med behandlingen. 
 
Lindade även hans bakben, skall göra detta efter hårdare pass eftersom han har lite galla där bak. Emma hade inte skickat med de långa paddarna, så vi fick improvisera med vanliga ridpaddar, men det funkade för tillfället. Jag ska även inhandla lite längre och tjockare lindor. :) 
 
Vi hörs imorgon, nu måste jag sova, helt slut! :P 
 
Sommar @ AW <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0