Vad har hänt med min häst?

 
Haha! Pompe är inne i någon cp-period just nu. Jäklar vad han är på tå! Började redan i Söndags, då reste han sig i stallgången upprepande gånger. Aldrig hänt innan, sa till honom lite lugnt och fint att sådär gör vi inte, då förstod han vad han höll på med och blev from som ett lamm igen. Söte! 
 
Dock var det en början på någon piggperiod han kommit in i. Till exempel: Red ut med Ida och Madde igår, kände redan när jag hoppade upp att, jäklar, han är på tå! När vi skulle trava drog han förbi de andra, han brukar nöja sig med att ligga lite snett bakom första hästen, han gillar ju rumpor, haha, men igår ville han vara först. Och då menar jag inte med någon hästlängd, nejnej, han trava iväg säkert 50m före de andra. Jaha, låter väl honom springa på då, när han för en gångsskull tar ett eget intiativ. 
 
Mest intressant blev det när vi skulle galoppera, låg då bakom Madde, och skulle undvika att dra förbi henne. Sagt och gjort, Pompay blev helt out of states när han inte fick vara först! Galopperade på snedden, och hör och häpna - BOCKADE! Var till och med nära att flyga av stallets vanligtvis schysstaste ponny att rida ut på. Vad tusan hände där? Dessutom taktade han efter galoppen. Kan med handen på hjärtat säga att jag ALDRIG under mina tre år som ryttare på Pompay varit med om något liknande, sick! ;) 
 
Idag var han likadan, skrittade ut med Pierre, eller borde jag säga taktade? Pompay trippade HELA tiden. Dafuq? Vem är du och vad har du gjort med Pompay? Lär bli en rolig hoppträning imorgon ;) 
 
Gose<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - ponnyteamets.blogg.se

Hahah, vad roligt! :D

2013-03-20 @ 06:39:06
URL: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0