Dilemma!

 
Åh, har så svårt att bestäma mig! 
 
För två veckor sedan när vi var i Alingsås och tävlade, så knoppade jag Pompay, på båda sidorna som jag är illa tvungen att göra. Dock blev det väääääääääldigt tätt på ena sidan, då han har så jäkla tjock man där. Inte så snyggt att ha knopparna så tätt, jag vill ju helst ha mellanrum liksom. Haha ;) 
 
Så dessa veckorna har jag jobbat med att tunna ut manen, men det blev inte så bra som jag hoppats. Han har så sjukt svår man, jäkla ponny! Hingstar har ju by nature tjockare och bättre hårväxt än andra hästar, och manen är riktigt tjock. Då är det inte bara det att det är mycket man, utan stråna är riktigt "grova". Manen blev alltså inte som jag hoppats när jag provknoppade idag, blev lite utstickande hår osv. Skitsvårt... 
 
Hur som, till själva problemet då. Pompes man är såpass utväxt att jag kunnat ha den utsläppt, dock är den lite ruffsig och inte så välorganiserad. Lite ojämn också, men som sagt, helt okej! Knoppningen blir bra på ena sidan, och lite halvful på andra. Personligen tävlar jag hellre med småfula knoppar än en ovårdad man. Helst snygga knoppar, haha, men kan man inte det så kör jag nog hellre med knoppar. De får i så fall vara lite ruffsiga och fula, men hellre det än manen utsläppt? 
 
Här är en bild från A-sås på den snygga sidan. Becky som fotat! (kommer upp mer imorgon). 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Hagen | mode, vardag, tips, ridning m.m.

Alltså gud så fin häst du har! Bilden i headern är verkligen fantastisk! Vilken ras är han? Bland den finaste jag sett *_*

Svar: Tack! Han är en Welsh Cob hingst :D
Fanny Kargede

2013-03-12 @ 21:35:51
URL: http://josefinhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0