Busy day

 
Hello! Har haft en riktigt go dag. 
 
Började med att åka till stallet och fixa Pompay. Tänkte rida upp till ridhusen, men insåg att alla ridbanorna utom paddocken var upptagna fram till 12:00, så slopade den idéen rätt fort. Skulle samlas med fotbollen inför match 13:00, så var tvungen att vara hemma 12.  Så ja, eftersom det var stenhårt i backen och jag helst velat jobba igenom honom i alla gångarter så fick jag improvisera lite. Kunde inte galoppera, men jobbade mycket med tempoväxlingar mellan skritt och trav, även en hel del sivärtes. Avslutade min lilla runda med att flytta honom i paddocken tills han var mjuk som smör. Ganska nöjd, helst av allt hade jag velat jobba i galoppen samt hoppa lite språng, men får lägga längre uppvärmning imorgon istället  ;) 
 
Spelade som sagt även match med laget, var min första match för i år (var ju i flyinge förra helgen), och det var även vår första tävlingsmatch. Det var omgång 1 av DM, och vi mötte ett lag utanför Borås. Vann med 3-1, helt okej resultat. Spelade hela matchen utan större andnöd ;) 
 
Åkte tillbaka till stallet när jag kommit hem och putsade och fixade Pompe. Han verkade må bra ;) 
 
Nu har jag och mammi käkat tacos och har lite melodifestival mys. Vem hejar ni på? Själv är jag helt inne i Anton Ewald med "Begging". ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0