06:30

 
Hejsan! Idag är det en dag på ridhuset igen, och jag tänkte vara duktig med mobilupdaten. 
 
Känner mig grymt slarvig som åker in till skolan där jag vet att vi egentligen har en muntlig redovisning om de raser vi skrivit en uppsats om, och att vi ska ha jobbat med foderstater och skulle ha lämnat in det idag. Aja, bara att bita i det sura äpplet... 
 
Idag ska  vi ha markarbete, tror jag, och det blir väl som vanligt någon tråkig övning med tre bommar på voltspår eller liknande. Sällan vi använder oss av mycket bommar, något jag tycker är så himla tråkigt. Vi har ändå våra rena dressyrpass, varför inte någon gång dra på med lite fler bom eller cavalettiövningar? 
 
Förhoppningsvis får jag en okej häst också. Är väl inte helt nöjd över skolhästarna, det är som att sitta och banka i en betongvägg - noll gensvar. Dessutom är de inte i någon fin form överhuvudtaget, dåligt musklade och skavsår lite här och var... :/ Synd egentligen, för de är sådana klippor när det kommer till nybörjare, då är de bannemej fantastiska. 
 
I eftermiddag är det som vanligt hektiskt. Har ju min otroligt goa håltimma på 2,5 timma mellan ridningen och min mattelektion som börjar 14:50. Den slutar ju dessutom 15:50, lagom kul att komma hem halv fem! För det är ju inte bara det att jag ska komma hem, ska ju ta mig bort till Pompe innan det är dags för fotbollsträning 19:15. Vi får väl se hur det går idag, haha. 
 
Hörs sen ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0