Midsommardagen

 
Hello! Kallt och lite blåsigt idag, men skönt för hästarna som slipper lite sommarplågor. 
 
Hade planerat att rida upp till klubben idag, visste dock inte vad jag skulle hitta på. Linn red med på Curre, och hon var sugen på att hoppa, så då gjorde vi det! Inget högt och krävande för Lillen, mer lite lek! Mitt enda krav vara att han skulle hålla en jämn galopp, och gå med någon form av eftergift i nacken. Det senaste har han dragit upp huvudet och spänt underhalsen i hoppningen, men det börjar försvinna nu när jag testat att rida på ett annant sätt. Jag får inte vara för "bossig" och drivande som jag var på Pompay, utan lite mer "visa vägen" och sedan bara stötta och inte driva. Det har fungerat bättre! 
 
Jag är säker på att det är pga min ridning han har spänt sig och dragit upp huvudet. På Pompay var man tvungen att vara väldigt tuff i hoppningen när det blev högre, och det sitter inpräntat. Lillen behöver inte den ridningen, och det glömmer jag lätt av. Måste slappna av lite i mellangärdet och bara erbjuda stöd och vägledning. Svårt det där, men det har gett resultat! 
 
Nu ska jag och mamma ta det lugnt hela kvällen, körde Julia till flyget förut så nu är det bara vi två i en vecka. Kommer sakna lillsyrran! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0