Hästfolk gör en aldrig besviken

Det är roligt det där, hur en människa kan bete sig. Jag försöker stå fast vid mitt motto, att kunna stå på egna ben utan att sparka undan någon annans. Tyvärr gör många människor tvärtom...
 
Detta skall inte bli något åsikts inlägg, utan bara ett statement där jag vill framföra att jag på ett sätt är trött på sådant folk, och att det på samma gång är väligt underhållande. Man slutar verkligen aldrig förvånas över vad folk kan skriva och anklaga varandra för. Good! 
 
Dagen idag har varit relativt bra. Jobbet gick fort, och imorgon är det avslutning för RAIS fotbollsskola 2013. Lite småtråkigt då jag faktiskt tyckt att det har varit väldigt roligt! Efter en snabb mellanlandning hemma så begav jag mig bort till Lillen. Han var lite småhängig, antagligen har han tryckt i sig en massa gött gräs i den nya hagen. Pysslade en bra stund och han hann piggna till lite innan jag red iväg, så det var skönt. Red en ganska kravlös runda på 50 minuter på hackamoret, vilket gick helt okej. 
 
Det känns som att vi är inne i en liten svacka just nu. Nu har jag snart haft honom i två månader och vi har börjat hitta lite knappar på varandra. Han har hittat mina svagheter och utnyttjar dem till fullo för att komma undan, och på samma gång har jag hittat hans, och låter honom inte komma undan. Så vi är väl rätt irriterade på varandra för tillfället. ;) Men som jag alltid tänker när det går emot lite - det är detta som gör att vi utvecklas. Om några veckor är vi tillbaka i det där positiva igen, fast då mycket starkare och mer sammansvetsade än innan! 
 
Natti! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej Fanny!
Jag tror att d va dej jag såg uppe på bråtaredsvallen när du hade hand om massa små barn. :)
Du va på fotbollsplanen som va bredvid hästhagen eller? :)
Jag red förbi där i tisdags. :P
// Linn

Svar: Hej hej :) Ja det var nog jag isåfall ;)
Fanny Kargede

2013-06-20 @ 17:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0