Duktig liten häst

 
Lillen skötte sig helt okej idag, jag skötte mig inte riktigt lika bra... 
 
Hade framme lite studs och upphöjda travbommarna. Red fram ute i skogen, och fortsatte sedan inne i paddocken. Vi var nog båda lite "ring-rostiga", eller borde kanske säga ofokuserade och jag blev irriterad istället för motiverad när det inte gick som planerat. Kort och gott - inget bra pass alls. 
 
Lade pga av detta allting på en simpel nivå. Nöjde mig med mindre än vanligt, men hellre det än att jag och hästen lämnar ridbanan missnöjda. Lillen fick hoppa studsen, vilket han tyckte var ganska roligt! Jag själv skötte mig över studsen, men efter det vart jag inte riktigt så vass. Kom inte riktigt till ridning, kan delvis bero på vår usla paddocks underlag, men också att jag helt enkelt är slö. En vanlig åkomma hos mig under sommarlov. Så nä, nu är det tillskärpning och jag ska både bli nyttig och mer aktiv i allt jag gör. No excuses
 
Efter ridpasset duschade jag av Lillen, och sedan släpptes han och kompisarna i en ny helt orörd sommarhage. Denna hagen är mer tacksam än förra, den är inte lika geggig och dessutom helt platt. Så ingen mer lerig häst, woho! Däremot får jag lägga till en växel i ridningen, för han har allt börjat få en riktigt go gräskagge. ;) Är lite sugen på att de dagar jag inte jobbar, köra två ridpass om dagen. Ett på morgonen och ett på kvällen. Vi får se, men det lär ju hålla igång mig åtminstone. 
 
Vi hörs sedan, ska äta min sista kebabtallrik för denna sommaren. Hadet! ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0