Veckan!

 
Som ni säkert såg så var vi ute och promenerade med Lillen idag! Inlägget kom upp lite sent (jäkla mobil), så jag är alltså hemma nu. :)
 
Han fick först behandlingen, och sedan tog jag, Lillen och min syster en promenad på en dryg timma. Lillen tyckte nog att det var ganska trevligt att slippa sadeln och ändå få ett bra skrittpass. Det blir ju som en vilodag för honom, jag ställer sällan av hästarna helt och hållet under veckorna, utan deras vila brukar vara skritt i ca 1h. Jag lägger hellre in ordentliga vilor, och då rör jag knappt hästarna på kanske 2-3 dagar så att de inte bara får vila fysiskt utan även mentalt. 
 
Denna veckan kommer att bli väldigt lugn, en go vecka för Lillen nu när han har skött sig så bra. Här har ni denna veckans veckoschema: 
 
Måndag: Skritt 1h 
Tisdag: Barbacka, lugnt 
Onsdag: Skritt 1h 
Torsdag: Vila helt 
Fredag: Tömköra
Lördag: Uteritt 
Söndag: Uteritt 
 
Jag försöker ge honom så många dagar som jag kan ge där han ska slippa sadeln. Istället ska jag hitta på lite annat kul. Sedan sätter jag igång som vanligt typ till helgen igen :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0